Založ si blog

Tajomstvo života

Hlásenie: Toto je rozprávka pre čudných. Je to mini príbeh, ktorý sa zo mňa vyhrnul von. Na prvý pohľad sa vyzerá ako rozprávka, avšak kedže sa ku konci vždy zvláštne nepríjemno-škodoradostne zamotá nie je vzhľadom k tomuto defektu adresovaná deťom. Taktiež sa v nej nerieši žiadna lascívna téma pre dospelých. Preto mi ostali len ľudia čudní, divní akí len chcú takí sú a majú radi absurditu príbehu.

 

Jedného dňa sa Dáša prechádzala po záhrade. Dáša bola mrkva a preto mohla skákať len tam kde bola hriadka. Ako tak skákala z jednej strany na druhú sem tam bodla do petržlenu a pichla ho do oka. Nahnevaný sa vyhrabal zo zeme a začal jej nadávať, že ona je taká a hen taká mrkvica scvrknutá. Dáša sa nenechala urážať a vňaťou ho plesla po tvári. Ej veru sa on naštartoval a chcel ju plesnúť späť. V tom obloha zčernala, blesky buchli do stromu a povedľa hriadky spadol asteroid. Nemá mrkva ostala vyjavená a petržlen vypučil vypichnuté oko. Z nebeského kameňa vyšla čierna mačka a riekla:

,,Ty mrkva čo sa tu nedbanlivo prechádzaš petržlenu po hlave, chceš vedieť čo je tajomstvo života?“

,,Chcem!“ smelo sa opáčila Dáša.

,,A ty petržlen, čo tu škriekaš ako nedbanlivá mrkva v polievke, chceš aj ty vedieť čo je tajomstvom všetkého pozemského života?“

Oprsknutý riekol: ,,Keď ťa to umlčí, tak áno.“

Mačka sa natiahla, nadýchla, vyfúkla kúdol dymu a veru so všetkou vážnosťou vyriekla:

,,Je to kalerab.“

,,Čo!!“ stiahol ritku vystrašený kaleráb v susednej hriadke. ,,Teraz ma tu vykuchajú!“

,,V kalerábe? Prosím ťa, s tým som si začala minulý rok a teda nič tajomné som nevidela.“

,,Ja som to vedel, ja som to vedel! Mrkvica jedna!“ roztriasol sa hnevom petržlen.

Mačka sa zase nadula, natiahla, nadýchla a vyfúkla kúdol dymu. ,,Nie v kalerábe ale v kal-el-rabe, čo v našej reči nebeských mačiek znamená…“ Zase sa zdula, odula, nafúkla s vyfúkla kúdol dymu, že i kaleráb vystrčil polku zadku.

,,Znamená nasledovnú múdrosť: Ži čo ti chutí !

Mrkva sa plesla po koreňoch a prekvapená oponovala: ,,A to čo má znamenať pre nás zeleninu??“

Mačka sa nedala vyviesť z rovnováhy : ,,Tak ako som riekla tak to budiž znamenať.“

Stiahla chvost, zamňaučala, otočila okom dovnútra hlavy a naštartovala kozmický asteroid späť na obežnú dráhu. Celá hriadka ostala v nemom úžase hľadieť na nebo len mrkva sa po chvíli spamätala a preglgla. Kto vie ten chce a kto nechce ten nevie nájsť význam v tajomných  slovách.

Lopťačka Jarmila

10.09.2016

Hlásenie: Toto je rozprávka pre čudných. Je to mini príbeh, ktorý sa zo mňa vyhrnul von. Na prvý pohľad sa vyzerá ako rozprávka, avšak kedže sa ku konci vždy zvláštne nepríjemno-škodoradostne zamotá nie je vzhľadom k tomuto defektu adresovaná deťom. Taktiež sa v nej nerieši žiadna lascívna téma pre dospelých. Preto mi ostali len ľudia čudní, divní akí len [...]

Veteráni  v Tomášove alias každé auto má svoj príbeh

06.09.2016

Sadli ste si niekedy do auta a mali pocit, že tu sa muselo odohrať niečo dôležité? Mne sa to stalo minulú nedeľu počas akcie Umenie a Elegancia v neďalekom Tomášove. Nenápadná dedinka skrývala v sebe poklady nevídané v podobe historických veteránov. Na začiatku som sa len zdiaľky prizerala na zmes farieb a tvarov, ale neskôr ma ich krása natoľko opantala, že som si [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

ameliazpetrzalky

Chcem písať pre radosť o veciach a udalostiach, ktoré ma v živote postretnú, potešia alebo aj zarmútia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 7082x
Priemerná čítanosť článkov: 2361x

Autor blogu

Archív